Reiseblogg

Følg med oss på reisene våre her!

tirsdag 18. februar 2014

Siste dag i Pune 18.02.14


Britt forteller:


Jeg kom inn i huset i Talegaon og ei jente på 19 år møtte blikket mitt.
Smilet og øynene hennes var helt nydelige og hennes respons når vi fortalte at vi hadde  med utstyr til hår styling var spontan og hun sa: Det elsker jeg!

Da vi stod sammen  i en stor sirkel og sang, kikket jeg meg rundt å oppdaget den ene flotte ungdommen etter den andre. Jeg følte en umiddelbar varme og tenkte ; her er det godt å være. Jentene ble med oss frisører inn på et rom der vi skulle vise dem litt hvordan de kunne bruker rettetang og krølltang på håret.
Jentene var ivrige og spesielt var jenta som hadde møtt mitt blikk ved døra fantastisk flink med hendene. Det viste seg at hun hadde gått en ”Beauty” skole og kunne håndtere både rettetang og krølltang uten problemer. Gleden over dette gjorde at jeg fint kunne vært der i mange timer. Vi hadde ikke mye tid så vi satte tre tenger i stikkontaktene rundt i rommet ” pang” sa det og strømmen gikk. Ja, her er det andre forhold enn hjemme i salongen, tenkte jeg!

Jenta som var så ivrig kom bort til meg og sa: Du har så nydelige blå øyne! Hun tok meg i hånda og ville ikke slippe taket. Vi gikk sammen opp på taket av barnehjemmet der praten fortsatte og jenta holdt meg godt i hånda. Hjertet mitt blir berørt over å kunne dele slike opplevelser med disse ungdommene som gledet seg over at ” Didi, Tanter” fra Norge var kommet på besøk.

I ydmykhet og glede har jeg nok en dag fått oppleve at barn som på tross av deres håpløse utgangspunkt kan se frem mot en liv fylt av muligheter og håp for fremtiden.



I morgen går turen videre til Chennai, der venter flere barn spente på damene fra Nord.



Nb: 13 gutter på barnehjemmet i dag fikk treningsstrøyer fra Klyve IL- det var stas!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar